Info
Verkkoajanvarauksen käyttöehdot
Palveluiden käyttöehdot
Käyttöehtojen soveltaminen
Näitä palveluiden käyttöehtoja sovelletaan Medfinin tai sen kanssa samaan konserniin kulloinkin kuuluvan yhtiön (jäljempänä "Yhtiö") tarjoamaan palveluun, OmaMedfin -palveluun, OmaMedfin –sovellukseen, verkkoajanvarauspalveluun tai muuhun näihin käyttöehtoihin viittaavaan verkkopalveluun tai sovellukseen (jäljempänä "Palvelu"). Palvelun käyttäminen edellyttää, että Palveluun rekisteröitynyt Asiakas (jäljempänä "Asiakas") hyväksyy ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.
Lisäksi Asiakas hyväksyy ja sitoutuu noudattamaan Palvelun käytössä Yhtiön internet-sivujen kulloinkin voimassa olevia käyttöehtoja.
Asiakaan tulee tutustua näihin käyttöehtoihin huolellisesti ennen Palvelun käyttöönottamista.
Näillä käyttöehdoilla ei heikennetä tai rajoiteta kuluttajalle pakottavan lainsäädännön nojalla kuuluvia oikeuksia.
Sopimuksen syntyminen ja sisältö
Jollei toisin ole kirjallisesti sovittu, Palvelua koskeva sopimus syntyy osapuolten välille, kun Asiakas ja Palveluntarjoaja sopivat ajanvarauksesta. Ajan varaaminen voi tapahtua mm. Järjestelmän kautta, puhelimitse, sähköisesti sekä lääkärikeskuksessa asioimalla.
Asiakastietojen käsittely
Palvelussa käsitellään Asiakkaan ja/tai tämän laillisen edustajan henkilötietoja Medfinin henkilöasiakkaiden tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla, joka löytyy medfin.fi-verkkosivuston kohdasta: https://medfin.fi/info/tietosuoja.
Asiakkaan tulee antaa Palveluntarjoajalle Järjestelmässä tai muulla tavoin Palveluntarjoajan pyytämät tiedot. Asiakas vastaa Palveluun antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Asiakas vastaa virheistä tai viivästyksistä, jotka johtuvat siitä, että Asiakkaan antamat tiedot ovat virheellisiä, puutteellisia tai vanhentuneita.
Asiakkaalla on velvollisuus pitää Palveluun kirjaamansa henkilötiedot ajantasaisina. Havaitessaan puutteita tai virheitä tiedoissaan Asiakkaan tulee joko itse välittömästi korjata tiedot, tai ilmoittaa puutteista ja/tai virheistä viipymättä Yhtiölle. Yhtiöllä on oikeus ylläpitää henkilötietoja muun muassa varmistamalla ja päivittämällä tietoja väestötietojärjestelmästä.
Kolmansien osapuolten palveluilla ja Internet-sivuilla on omat henkilötietojen suojaperiaatteet. Yhtiö ei vastaa tällaisten kolmansien osapuolten sivujen tai palveluiden toiminnasta. Ennen siirtymistään Palvelun kautta kolmansien osapuolten ylläpitämille sivuille tai ennen kolmansien osapuolten palveluiden käyttöä, Asiakkaan on tutustuttava niiden sivujen ja palveluiden henkilötietojen suojaperiaatteisiin.
Avoimessa tietoverkossa lähetettyjen sähköpostiviestien luottamuksellisuutta ei voida taata. Asiakkaan tulee välttää henkilötietojen tai muiden luottamuksellisten viestien välittämistä Yhtiölle sähköpostitse. Yhtiö ei ole velvollinen toteuttamaan avoimen sähköpostin välityksellä annettuja toimeksiantoja tai palvelupyyntöjä. Yhtiöllä on oikeus asiakkaan pyynnöstä toimittaa sähköpostin välityksellä tietoja asiakkaan määrittelemään sähköpostiosoitteeseen. Yhtiö ei vastaa mistään avoimessa tietoverkossa lähetetyistä viesteistä aiheutuvista välittömistä eikä välillisistä vahingoista.
Hinnat
Ammatinharjoittajan (vastaanottava lääkäri, terapeutti, hoitaja tai muu asiantuntija) ja Palveluntarjoajan tarjoamien Palveluiden osalta sovelletaan kulloinkin voimassa olevia hinnastoja, minkä lisäksi veloitetaan Kanta- tai poliklinikkamaksuja, sekä mahdolliset laskutuslisät. Lääkärikäynnillä tehtävistä lausunnoista, laboratorio- ja röntgentutkimuksista, toimenpiteistä, mahdollisista rokotteista sekä lääkkeistä ja tarvikkeista veloitetaan erikseen. Lisäksi puheluista, kuten puhelinvastaanottoina toteutettavista soittopyynnöistä, veloitetaan erikseen. Terveyspalvelun luonteesta johtuen kaikkia tarpeellisia tutkimuksia ja hoitotoimenpiteitä ei voida etukäteen arvioida. Kulloinkin voimassa oleva hinnasto löytyy medfin.fi-verkkosivuston kohdasta: https://medfin.fi/yksityisasiakkaat/hinnasto
Maksuehto
Ellei erikseen kirjallisesti toisin sovita, Asiakas maksaa Palvelun Palveluntarjoajan hyväksymillä maksuvälineillä käynnin yhteydessä ja etäpalveluiden osalta maksu suoritetaan etukäteen.
Palveluntarjoaja on oikeutettu perimään harkintansa mukaan ennakkomaksua. Asiakkaan tulee ilmoittaa ennen ajanvarausta ja varsinaista terveyspalvelua, jos asiakas ei voi maksaa palvelua edellä kerrotulla tavalla.
Mahdollisesti maksettuja ennakkomaksuja ei palauteta, mikäli ajanvarauksen peruutus tai siirto tapahtuu myöhemmin kuin 12 tuntia ennen varattua aikaa taikka asiakas jättää saapumatta vastaanotolle. Mahdollisesti maksettuja ennakkomaksuja reseptin kirjoittamisesta ei myöskään palauteta siinä tapauksessa, että lääkäri päättää olla kirjoittamatta reseptiä. Päätös reseptin kirjoittamisesta tai sen epäämisestä kuuluu yksinomaan lääkärin toimivaltaan.
Palveluntarjoajalla on oikeus keskeyttää sopimusvelvoitteensa, jos ilmenee seikkoja, joiden nojalla on syytä epäillä, että asiakas jättää sopimusvelvoitteensa täyttämättä. Maksun viivästyessä asiakas on velvollinen maksamaan korkolain mukaisen viivästyskoron sekä muistutus- ja perintäkulut.
Mikäli Palvelusta joudutaan lähettämään asiakkaalle erikseen lasku, on Palveluntuottaja oikeutettu perimään voimassa olevan hinnastonsa mukaisen laskutuslisän. Maksuehto näille laskuille on 14 päivää netto.
Yhtiö ei takaa Kela-korvauksen saamista eikä vastaa korvauksen määrästä. Yhtiöllä on oikeus periä Asiakkaan lääkärikäynnin tai muun tutkimuksen Kelan suorakorvaus Asiakkaalta, mikäli Kela ei korvaa käyntiä tai tutkimusta.
Muut kuin itse maksavat asiakkaat
Mikäli kyseessä on työterveyshuoltoon kuuluva palvelu tai asiakas ei muulla perusteella maksa itse Palvelua, Asiakkaan on selvitettävä ja varmistettava maksujärjestely ennen ajanvarausta sujuvan palvelun varmistamiseksi.
Jos Asiakkaan ilmoittama taho ei maksa Palvelua, vastaa Asiakas maksusta itse.
Peruutus ja viivästyminen
Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa varatun Palvelun täysi hinta asiakkaalta, ellei varattua aikaa ole peruttu viimeistään 12 tuntia, tai erillisellä yrityskohtaisella palvelusopimuksella sovittuna poikkeavana ajankohtana, ennen varattua ajankohtaa.
Jos asiakas saapuu myöhässä, Palveluntarjoaja ei ole velvollinen ylittämään sovittua aikataulua eikä aloittamaan sovittua toimenpidettä, jos sitä ei voida suorittaa sovitussa aikataulussa. Palveluntarjoaja pyrkii ottamaan asiakkaan tai potilaan vastaan sovittuna aikana, mutta johtuen terveyspalvelun luonteesta sovittua aikaa ei voida taata.
Ajan peruminen
Varatun ajan voi perua medfin.fi-sivustolta OmaMedfin-palvelussa tai soittamalla asiakaspalveluun. Ennalta arvaamattomien olosuhteiden, kuten esimerkiksi henkilökunnan sairastumisen, johdosta Medfin voi peruuttaa vastaanottoajan ilman minkäänlaista korvausta potilaalle. Muissa tapauksissa Medfinin vastuu on rajoitettu määrään, joka ei ylitä vastaanoton hintaa.
Ylivoimainen este
Yhtiö tai Asiakas ei vastaa vahingosta, joka on seurausta ylivoimaiseksi esteeksi katsottavasta seikasta. Ylivoimaisena esteenä pidetään seikkaa, joka johtuu osapuolen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota osapuolen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia osapuoli ei kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa ilman kohtuuttomia kuluja tai viivästystä. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan esimerkiksi lakko, työsulku, tai muu näihin verrannollinen työtaistelutoimenpide, keskeytys sähkönjakelussa, tietoliikenneyhteyksissä taikka tietojärjestelmien toiminnassa.
Ylivoimaiseen esteeseen vetoavan on ilmoitettava ilman aiheetonta viivytystä toiselle osapuolelle häntä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä. Yhtiö voi ilmoittaa ylivoimaisesta esteestä Asiakkaalle esimerkiksi omilla verkkosivuillaan tai Palvelussa.
Käyttöehtojen muutos
Yhtiöllä on oikeus muuttaa näitä käyttöehtoja yksipuolisesti, milloin tahansa oman harkintansa mukaan, ja erityisesti silloin, kun Palveluun tehtävät muutokset tai päivitykset edellyttävät käyttöehtoihin tehtäviä muutoksia. Muutos tulee voimaan Yhtiön ilmoittamasta ajankohdasta lukien. Mikäli Asiakas ei hyväksy muuttuneita käyttöehtoja, hän voi kieltäytyä hyväksymästä niitä irtisanomalla Palvelun ja sulkemalla Asiakastilinsä näiden käyttöehtojen mukaisesti.
Soveltava laki ja oikeuspaikka
Näihin käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintaa koskevia sääntöjä.
Näistä käyttöehdoista johtuvat riitaisuudet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan osapuolten välisin neuvotteluin. Mikäli riitaa ei saada näin sovituksi, voidaan riita käsitellä Helsingin käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jossa Palvelun Asiakkaalla on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka.
Kuluttajalla on lisäksi oikeus saattaa näitä käyttöehtoja koskevat riitaisuudet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Kirjautuneen asiakkaan verkkopalveluiden käyttöehdot
Verkkoajanvaraus
Yhtiön www-sivuillansa tarjoama verkkoajanvarauspalvelu on tarkoitettu vastaanottoaikojen varaamiseksi vain ja ainoastaan suoraan ja välittömästi asiakkaan ja Yhtiön välillä. Yhtiön verkkoajanvaraus-sivustolla edellä mainittua tarkoitusta varten antamien kaikenlaisten tietojen välittäminen, levittäminen tai muu sen kaltainen eteenpäin tarjoaminen kolmansien osapuolien toimesta on kielletty. Esimerkiksi tietojen välittäminen vapaina olevista vastaanottoajoista on kielletty. Verkkoajanvarauksessa tarjottujen palveluiden koneellinen tai automatisoitu hakeminen on niin ikään kiellettyä.
Palveluntarjoaja päivittää ja kehittää kaikkia verkkopalveluitaan (sisältäen Järjestelmän) jatkuvasti ja pyrkii aina tuottamaan virheetöntä ja nopeaa palvelua asiakkaille myös verkossa. Palveluntarjoaja ei kuitenkaan voi taata verkkopalveluiden täydellistä virheettömyyttä tai saatavuutta. Palveluntarjoaja ei vastaa välillisistä tai välittömistä vahingoista, joita käyttäjälle mahdollisesti aiheutuu palveluntarjoajan Järjestelmän tai muiden verkkopalveluiden käyttämisestä.
Palveluntarjoaja ei myöskään vastaa verkkopalveluiden mahdollisista toimintakatkoksista esimerkiksi huoltotöiden, teknisten vikojen, verkkopalveluiden päivitysten tai uusien kehitysversioiden julkaisun tai muiden vastaavien syiden vuoksi eikä vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka saattavat johtua verkossa tapahtuvan ajanvarauksen tai ajan peruuttamisen toiminnasta tai toimimattomuudesta. Palveluntarjoaja ei vastaa verkkopalveluiden käyttäjien omien tietoliikenneyhteyksien toiminnasta eikä palveluntarjoajan henkilökunta anna tietoliikenneyhteyksien toimintaa tai asennusta koskevaa neuvontaa.
Rekisteröityminen ja kirjautuminen verkkopalveluun
Palvelu on henkilökohtainen. Asiakkaan tulee kirjautua Palveluun omalla nimellään, henkilötiedoillaan ja muilla tunnisteillaan. Asiakas vastaa siitä, että sen Palveluun antamat tiedot ovat oikeat ja ajantasaiset.
Asiakkaan henkilöllisyys varmennetaan vahvalla sähköisellä tunnistautumisella, kuten verkkopankkitunnuksilla.
Asiakkaan on varmistettava, että annetut tiedot ovat. Asiakas vastaa yksin siitä, että hänen Asiakastilinsä käyttö tapahtuu näiden käyttöehtojen mukaisesti.
Yhtiöllä on oikeus kieltäytyä hyväksymästä rekisteröintiä tai sen jatkamista ja tarjoamasta Palvelua (tai Palvelun osaa tai tiettyä toiminnallisuutta).
Oikeus verkkopalvelun käyttöön
Palvelu on käytettävissä myös alaikäisille, joilla on henkilökohtainen vahvan sähköisen tunnistamisen väline, kuten verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne.
Verkkopalvelun tarkoitus ja sen käyttö
Palvelu on tarkoitettu Asiakkaan henkilötietojen tarkasteluun ja hallintaan. Yhtiöllä on yksinomainen oikeus päättää, missä laajuudessa ja minkä sisältöisenä se Palvelun Asiakkaalle tarjoaa. Palvelun kautta Asiakkaalla saattaa esimerkiksi olla mahdollisuus tarkastella asiakasrekisteriin tallennettuja tietoja, saada muistutuksia Yhtiön palveluista, ja hallita omia Yhtiön kanssa asiointiin liittyviä tietojaan (esim. yhteystiedot ja suostumukset). Lisäksi Palvelu voi mahdollistaa ajanvarausten hallinnoinnin sekä etävastaanotot Asiakkaan ja Yhtiön tarjoaman terveydenhuollon ammattihenkilön välillä.
Asiakas vastaa Palveluun antamiensa ja tallentamiensa tietojen oikeellisuudesta, ja sitoutuu ilmoittamaan Yhtiölle välittömästi havaitessaan Palvelussa olevissa tiedoissa puutteita tai virheitä.
Palvelu voi sisältää Asiakkaalle kohdennettua hyödyllistä tietoa Asiakkaan terveyteen liittyen, mielipide- ja muita kyselyjä sekä tietoja Yhtiön palveluista. Palvelu voi sisältää myös Yhtiön ja sen yhteistyökumppaneiden palveluita koskevaa markkinointia.
Asiakas vakuuttaa ja vastaa siitä, ettei Palveluun tai Palvelusta lähetetä mitään lainvastaista tai muutoin epäasiallista aineistoa. Asiakas pyrkii kaikin kohtuullisin keinoin varmistumaan, ettei lähetetty aineisto sisällä haittaohjelmia tai ole muulla tavoin vahingollista.
Etävastaanotto
Etävastaanotolla tarkoitetaan, että potilaan tutkiminen, diagnostiikka, tarkkailu, seuranta, hoitaminen, hoitoon liittyvät päätökset tai suositukset perustuvat esimerkiksi videon välityksellä verkossa tai älypuhelimella (ml. chat –palvelu) välitettyihin tietoihin ja/tai dokumentteihin. Etävastaanotto edellyttää aina potilaan tietoista suostumusta, ja terveydenhuollon ammattihenkilön on viime kädessä arvioitava, soveltuuko etävastaanotto annettavan palvelun toteuttamistavaksi.
Jos Asiakas käyttää Palvelun etävastaanotto -toiminnallisuutta, joka mahdollistaa vuorovaikutuksen terveydenhuollon ammattihenkilön (hoitaja tai lääkäri) ja Asiakkaan välillä, Asiakkaan vastuulla on varmistaa, että hänellä on etävastaanoton edellyttämät yhteydet, laitteet ja selaimet käytössään. Nämä on esitetty Asiakkaalle ajanvarauksen yhteydessä ja ovat nähtävissä myös täällä.
Jos Asiakas käyttää videovastaanottopalvelua, Asiakkaan tehtävänä on huolehtia omalta osaltaan henkilö- ja potilastietojen suojaamisesta valitsemalla käyttöönsä yksityinen ja häiriötön tila etävastaanottokäynnin ajaksi.
Etävastaanotolla saatuja Asiakasä koskevia tietoja tallennetaan soveltuvan lainsäädännön edellyttämällä tavalla Yhtiön asiakas- ja potilasrekisteriin.
Maksut ja muut suoritteet
Palvelun tai sen tietyn osan tai toiminnallisuuden käyttö voi olla vastikkeellista. Maksullisten Palvelujen tai niiden osien hinnat ja/tai hintojen määräytymisperusteet sekä maksua, toimitusta ja muuta sopimuksen täyttämistä koskevat ehdot ilmoitetaan kyseisten maksullisten Palvelujen yhteydessä. Asiakkaan on maksettava kulloinkin voimassa olevan palveluhinnaston mukaiset tai muutoin Asiakkaalle ilmoitetut maksut ja muut suoritteet.
Palvelun kautta Asiakas voi maksaa käyttämiään Yhtiön palveluita verkkomaksuina. Asiakas vastaa antamiensa Kela-korttia ja maksuvälineitä koskevien tietojen oikeellisuudesta ja voimassaolosta.
Asiakas maksaa verkkomaksun käyttämästään etäpalvelusta tai puhelinkonsultaatiosta.
Yhtiö lähettää Organisaatioasiakkaille laskun. Yhtiö siirtää laskun perintäprosessiin, mikäli Asiakas ei maksa puuttuvaa maksua muistutuksesta huolimatta.
Palvelun maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii STRIPE: https://stripe.com/en-fi/legal/consumer
STRIPEN tietosuojaselosteen löydät täältä: https://stripe.com/en-fi/privacy
STRIPE toimii itsenäisenä rekisterinpitäjänä.
Asiakkaalla on yksinomainen vastuu Palvelun käytöstä hänelle aiheutuneista kustannuksista.
Kolmansien osapuolten palvelut
Palvelussa voidaan tarjota ja välittää myös kolmansien osapuolten palveluja tai linkkejä tällaisiin palveluihin. Asiakas voi käyttää kolmansien osapuolien palveluja Palvelun linkkien tai muuten Palvelun kautta, mutta Yhtiö ei ole tällöin sopimusosapuoli tai muutenkaan vastuussa Asiakkaan ja kolmannen osapuolen välittämistä tai antamista tiedoista tai niiden toteutumisesta. Asiakas voi nimenomaisella suostumuksellaan joko pyynnöstään tai muuten omalla myötävaikutuksellaan sallia omien henkilötietojen ja muiden tietojen siirtämisen kolmansien osapuolten palveluista Palveluun siinä määrin kuin se kulloinkin on Palvelun puitteissa mahdollista. Asiakas voi myös luovuttaa Palvelussa olevia henkilötietojaan ja muita tietoja Palvelusta kolmansien osapuolten palveluihin siinä määrin kuin Palvelu sen kulloinkin mahdollistaa. Yhtiö voi luovuttaa Palveluun sisältyviä tietoja kolmannelle vain Asiakkaan nimenomaisella suostumuksella.
Yhtiö ei vastaa kolmannen osapuolen antamista tiedoista, palveluista, toiminnasta tai laiminlyönneistä.
Palvelun immateriaalioikeudet
Kaikki immateriaalioikeudet Palveluun ja sen sisältöön, ulkoasuun ja Palvelusta saatavilla olevaan aineistoon tai materiaaliin kuuluu Yhtiölle tai kolmannelle osapuolelle. Palvelun tai sen sisällön, ulkoasun tai aineiston kopioiminen, tulostaminen, levittäminen, välittäminen, muuttaminen, linkittäminen muille verkkosivuille ja kaikenlainen muu kaupallinen hyödyntäminen tai yleisön saataville saattaminen ilman Yhtiön kirjallista lupaa on kielletty. Asiakas saa kuitenkin tulostaa ja tallentaa Palvelusta saatavilla olevaa aineistoa omaa yksityistä käyttöään varten. Mikäli Palvelun aineistoa lainataan tekijänoikeuslain (404/1961) mukaisesti, tulee lähde aina ilmoittaa. Palveluun sisältyviä tavara- ja liikemerkkejä ei kuitenkaan saa kopioida, julkaista tai edelleen levittää ilman Yhtiön antamaa kirjallista lupaa.
Verkkopalvelun sisältö ja saatavuus
Yhtiö kehittää Palvelua omien kulloistenkin voimassa olevien kehityssuunnitelmiensa mukaisesi, ja voi muuttaa Palvelua, sen sisältöä ja/tai toiminnallisuuksia. Yhtiö toimittaa Palvelun sellaisena ja siinä muodossa kuin se on kulloinkin saatavissa.
Yhtiö ei takaa, että Palvelua voitaisiin käyttää keskeytyksettä tai virheettömästi, eikä Yhtiö siten anna takuuta Palvelun saatavuudesta, virheettömyydestä tai keskeytymättömyydestä. Yhtiö ei vastaa Asiakkaalle tai kolmannelle osapuolelle Palvelussa tai sen saatavuudessa mahdollisesti esiintyvistä virheistä, puutteellisuuksista tai viivästyksistä. Asiakas vastaa siitä, että hänellä on toimiva verkkoyhteys ja riittävät tekniset valmiudet ja ohjelmat Palvelun käyttöön. Asiakas vastaa myös käyttämiensä laitteiden ja ohjelmien turvallisuudesta ja toimivuudesta.
Vastuunrajoitus
Palveluun sisältyy osioita, joiden tarkoituksena on tukea Asiakkaan omaan terveydentilaan liittyvien tietojen hallinnointia ja tukea näin Asiakkaan terveydentilaa ja sen mahdollista kohentamista. Mikäli Palveluun sisältyy esimerkiksi yleisiä ja Asiakkaalle räätälöimättömiä liikuntaan, ruokavalioon tai muuhun elämäntapojen hallintaan liittyviä harjoituksia tai näitä koskevia ohjeistuksia, Asiakkaan tulee aina ennen tällaisiin harjoituksiin tai ohjeistuksiin ryhtymistä konsultoida terveydenhuollon ammattihenkilöä varmistaakseen, että tällaiset yleiset harjoitteet ja ohjeistukset soveltuvat Asiakkaalle. Ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu, Yhtiö ei vastaa Asiakkaalle aiheutuneista henkilö- tai muista vahingoista, jotka Asiakkaalle aiheutuvat siitä, että Asiakas laiminlyö edellä mainitun terveydenhuollon ammattihenkilön konsultaation ennen ryhtymistään toteuttaa Palveluun sisältyviä yleisiä ja Asiakkaalle räätälöimättömiä liikuntaan, ruokavalioon tai elämäntapojen hallintaan liittyviä harjoituksia tai ohjeistuksia.
Yhtiö ei vastaa Palvelun tai sen keskeyttämisen aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista. Yhtiö ei myöskään vastaa Asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvista kuluista tietojen tuhoutumisesta tai muuttumisesta eikä niiden uudelleen luomisesta. Yhtiön vastuu on enintään Suomen lainsäädännön pakottavien säännösten mukainen.
Verkkopalvelun käytön päättäminen
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa Palvelun käyttöönotto ilmoittamalla siitä Yhtiölle 14 päivän kuluessa rekisteröitymisestään Palveluun ja näiden käyttöehtojen hyväksymisestä. Palvelun kautta mahdollisesti saatavilla olevien vastikkeellisten Palvelun osien ostamista tai tilausta koskeva peruuttamisoikeus on 14 päivää. Peruuttamisoikeutta ei kuitenkaan ole siltä osin kuin palvelu on kokonaan suoritettu, tai mikäli palvelun tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä Asiakkaan pyynnön tai suostumuksen johdosta.
Etävastaanottoaika on peruttava viimeistään 24 tuntia ennen sovitun etävastaanottoajan alkamista, ellei Palvelussa tai etävastaanoton ajanvarauksen yhteydessä ole toisin ilmoitettu. Mikäli Asiakas laiminlyö etävastaanottoajan peruuttamisen sovellettavan peruuttamisajan puitteissa, Yhtiöllä on oikeus laskuttaa etävastaanottoaika Asiakkailta.
Asiakas tai tämän laillinen edustaja voi milloin tahansa irtisanoa OmaMedfin-Palvelun ja sulkea Palvelussa olevan Asiakastilin ilmoittamalla siitä Yhtiön asiakastukeen sähköpostitse osoitteeseen info@medfin.fi. Yhtiö saattaa olla Asiakkaan tai tämän lailliseen edustajaan yhteydessä varmistaakseen Asiakkaan ja/tai tämän laillisen edustajan henkilöllisyyden ja edustusoikeuden. Yhtiö sulkee Asiakkaan Asiakastilin kohtuullisen ajan kuluessa.
Yhtiöllä on oikeus perustellusta syystä lopettaa Asiakkaan Palvelussa oleva Asiakastili tai osa Palveluista, mikäli Palvelun käytöstä aiheutuu haittaa Yhtiölle, Asiakkaalle tai kolmannelle osapuolelle, tai Palvelua on muutoin käytetty vastoin näitä käyttöehtoja. Yhtiöllä on oikeus lopettaa Asiakkaan Palvelussa oleva Asiakastili, jos Palvelun käytön perusteeksi asetettuja maksuja ei ole suoritettu.
Palvelun lopettamisen yhteydessä Palveluun liittyvät maksut erääntyvät maksettavaksi heti, ja jo maksettuja suoritteita ei palauteta.
Palvelun lopettamisen yhteydessä Yhtiö voi poistaa Palvelussa olevat tiedot Asiakkaasta. Siltä osin kuin tietoihin kohdistuu lakisääteinen säilytysvelvollisuus, tietoja ei voida kuitenkaan poistaa ennen säilytysajan päättymistä. Asiakkaalla on vastuu huolehtia Palvelussa olevien tietojen talteen ottamisesta ennen Palvelun lopettamista. Yhtiö ei vastaa poistettujen tietojen palauttamisesta tai tietojen poistosta Asiakkaalle aiheutuneista mahdollisista välittömistä tai välillisistä vahingoista.

