Etäpalvelut

Etävastaanotto on helppo ja turvallinen tapa olla yhteydessä lääkäreihin ja hoitajiin. Etäpalvelut löytyvät OmaMEDFIN-osiosta

Lääkärin etävastaanotto ilman ajanvarausta

(saatavilla vain niiden yritysten työntekijöille, joilla on kanssamme solmittu hoitopalvelut sisältävä työterveyshuoltosopimus)


Voit olla yhteydessä lääkäriin etänä ilman ajanvarausta, jolloin voit saada ohjausta ja neuvontaa terveyteen liittyvissä kysymyksissä, hakea sairauslomaa sekä vastaanottaa ja uusia reseptejä.

Suojattu chat sairaanhoitajan kanssa

(saatavilla vain työterveyshuollon asiakkaille)

  • Voit olla aukioloaikojemme puitteissa yhteydessä meihin kaikissa terveyteesi liittyvissä asioissa suojatun online-chatin kautta.
  • Jos et ole varma, miten toimia terveyteesi liittyvässä tilanteessa, ota meihin yhteyttä online-chatin kautta, jossa sairaanhoitaja antaa sinulle tarvittavan ohjauksen ja neuvonnan.
  • Suojatussa online-chatissa voit lähettää kuvia ja tiedostoja sekä vastaanottaa meiltä asiakirjoja (esim. sairaslomatodistus).

Ajanvaraukset Aavan toimipisteisiin

(saatavilla vain niiden yritysten työntekijöille, joilla on kanssamme solmittu hoitopalvelut sisältävä työterveyshuoltosopimus)

Jos palvelu sisältyy yrityksenne työterveyshuoltosopimukseen ja hoidolle on perusteet, sairaanhoitajamme tekee sinulle lähetteen lähivastaanottoon mihin tahansa Aavan yhdeksästätoista lääkärikeskuksesta (6 Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa; 5 muualla Uudellamaalla; 2 Tampereella; 2 Turussa; 2 Oulussa; 1 Hämeenlinnassa sekä 1 Kuopiossa), jotka tulevat palvelemaan teitä puolestamme.

Videovastaanotto

(sekä Suomessa että ulkomailla)

  • Älä käytä videovastaanottoa, jos sinulla on äkillistä vasta-, rinta- tai pääkipua, äkillinen sydämen rytmihäiriö tai äkillinen hengenahdistus. Näissä tapauksissa ole välittömästi yhteydessä päivystykseen.
  • Ensin sinun tulee varata aika valitulle asiantuntijalle.
  • Videovastaanoton varauspalvelu löytyy linkistä.
  • Videovastaanotto toimii Android-älypuhelimilla, kannettavilla ja pöytätietokoneilla eri selaimilla (Chrome, Firefox, Edge) sekä iPad- ja iPhone-laitteilla.
  • Videovastaanoton aikana voit lähettää lääkärille kuvia ja tiedostoja sekä vastaanottaa meiltä asiakirjoja (esim. sairaslomatodistus).

Käyttääksesi videovastaanottoa tarvitset:

  • Yhteys internetiin.
  • Laite, jonka kautta liityt videovastaanottoon ja jossa on kamera ja mikrofoni (tietokone, kannettava, älypuhelin ym.).
  • Suosittelemme, että käytät Android-laitteilla selaimia Chrome tai Firefox sekä iPhone- ja iPad-laitteilla selainta Safari.
  • Meidän videoyhteys on turvallinen, kaksinkertaisesti suojattu ja täyttää kaikki EU:n lainsäädännön vaatimukset.

Miten pääsen videovastaanottoon?

  • Saat tekstiviestin ja sähköpostin 24 tuntia ennen varattua aikaa, joista löydät linkin videovastaanottoon.
  • Tarvittaessa voit perua videovastaanoton viimeistään 12 tuntia ennen varattua aikaa. Jos perut aikasi alle 12 tuntia ennen varattua aikaa tai et saavu videovastaanotolle, peritään maksu toteutumattomasta käynnistä.
  • Vaihtoehtoisesti voit kirjautua videovastaanottoon sivultamme kohdasta "OmaMEDFIN".
  • Tarkistathan ajoissa, että laitteesi kamera ja mikrofoni on kytketty päälle.
  • Jos olet ulkomailla, ota huomioon Helsingin ja oman kaupunkisi aikaero.

Videovastaanotto on jo varattu

Kirjaudu sisään

Videovastaanottoa ei ole vielä varattu

© 2024 Copyright: MEDFIN

Aukioloajat:

Ma-Pe: 8:00 — 20:00

La-Su: Suljettu

© 2024 Copyright: MEDFIN

Aukioloajat:

Ma-Pe: 8:00 — 20:00

La-Su: Suljettu